Tuesday, May 4, 2010

kes umah sewa yang agak pelik bagi aku....

salam semua.... kepada yang antar comment kat aku... aku ucapkan bebanyak terima kasih di atas komen anda... kepada yang blum antar comment... sudi2 kanlah menghantar... he333... kali nie aku nak cerita kat korang pasal kes umah sewa.... kes nie yang asyik memeningkan kepala aku... dhla minggu nie dh nak dekat cuti dah... aku runsing memikirkan hal bodoh nie... kalau x gara2 ayah aku yang bengong nie.. dh lama aku laksanakan plan aku.... ari tu dah dapat dh umah sewa... jarak dia leh agak tahan la..... dalam 15 minit nak ke BMI... bukan berat badan ye?? hu33... British Malaysian Institute... tp kalau jenis yang lambat bangun tue... dalam 30 minit baru sampai ke BMI.. ha33... seperti yang korang tahu... aku memang dah bayar duit deposit kat member aku... pastu dia bagitau aku berita buruk... kes2 berita buruk nie yang wat aku malas nak mendengarnya... tp aku tabahkan diri aku mendengar... pas aku mendengar dari salah seorang member aku.. aku rasa nak tergelak je... bukannya nak marah.. lagipun berita yang aku dengar membuatkan aku rasa nak pecah perut... he33. tapi x pecah pun perut... beritanya macam nie.. tuan rumah tu dah terima duit deposit dari ahli2 yang  dh nak masuk rumah tue... tp entah dari mana lak ada makhluk dua alam yang potong line masuk umah sewa... yang x bleh blahnya ialah tuan rumah sewa tu sendiri terlupa yang kitorang dh byr duit deposit kat umah sewa tue... memang lancau la tuan rumah sewa tue... ha33... tp dh dpt duit kena pulang balik la... takkan nak amik duit tanpa sebarang faedah kan??? tu namanya kes penipuan... nasib baik tuan rumah tu x lari... x dela duit aku habis tergadai begitu sahaja.. sekarang nie duit deposit aku tu ada kat member aku.. tak tau la dia nak wat apa... dengar cite diorang dah dapat umah sewa baru... syukur alhamdulilah... tapi yang nie lagi bangangnya!!! x ke bangang??? orang tu x tau nak kuar bila... sampai tuan rumah pun sendiri heran.. dhla tuan rumah sewa tue cina... mesti kuat giler bau colok dia tue... ish333 kalau ada bau colok maknanya serupa la dengan bau colok time aku duk kat hotel kat kelantan... memang x leh tido aku time tue... baik aku hidu bau asap ubat nyamuk dari hidu bau colok... sesungguhnya memang aku mati lemas time tue... tp nasib baik time tu dah lama berlalu... skrang nie aku hanya menanti bilakah aku dapat masuk ke umah sewa tue???

2 comments: