Friday, August 10, 2012

kekecewaan terhadap parti politik di malaysia

salam semua...apa khabar dan assalamualaikum..diharapkan semua berada dalam keadaan sihat sejahtera kehendaknya..tujuan aku menulis blog ini bukan la untuk suka-suka tapi untuk meluahkan isi hati yang tidak pernah puas selama ini di sepanjang kehidupan yang pernuh berliku ini...kali nie aku nak bercerita mengenai parti politik di malaysia..aku tau isu ini agak sensitif dan tidak patut diketengahkan tapi aku hendak juga bercerita kerana ini melibatkan agama yang disanjung sepanjang zaman iatu agama Islam...parti ini tak usahla aku sebutkan ...semuanya sama sahaja...apa yang aku nak sentuh ialah pembinaan berhala yang agak besar di malaysia...faham2 ajela dimana tempatnya...sepatutnya ketinggian berhala itu tidak patut melebihi daripada pembinaan masjid..tentang pemimpin tersebut tak usahlah aku nak sebutkan..sedangkan masjid pun nak kumpul dana kewangan untuk membinannya pun agak payah...tapi untuk pembinaan berhala mudah sahaja kewangan dana disalurkan...adakah ini untuk satu kepentingan politik??? hanya kerana kepentingan politik mudah sahaja agama Islam diabaikan...masjid pun tak cukup dana...apa kejadahnya??? kita sebagai umat Islam sepatutnya tidak harus memandang remeh mengenai soal ini...namun apa yang berlaku adalah sebaliknya...akibat ketaksuban terhadap parti politik di malaysia ini..rakyat yang beragama Islam sudah tidak memandang isu ini meskipun parti itu memperjuangkan agama Islam pada dalilnya...aku sungguh kecewa..kecewa kerana seorang pemimpin yang beragama Islam sudah tidak meletakkan Islam sebagai tempat landasan perjuangan yang sebenarnya...mempraktikkan agama Islam dalam kehidupan seharian tetapi tidak menjaga keperibadian Islam secara hakikatnya..... sepatutnya pemerintah menjadi contoh terbaik kepada rakyat-rakyatnya...bukan menjadi contoh yang tidak baik...setakat ini sahaja apa yang aku nak sampaikan..pandai2 la kita menilai yang mana baik dan yang mana buruk....salam......

0 comments:

Post a Comment