Tuesday, August 26, 2014

Musim kawin ....

Assalamualaikum semua...sudah lama aku tidak menulis sesuatu di dalam blog ini tetapi kali nie tergerak hati aku untuk menulis tajuk yang korang sudah maklum iatu musim kawin....setakat nie ramai kawan-kawan aku yang sudah berkahwin...dah macam musim buah-buahan...ada yang kawin n ada yang tidak seperti aku...maklumla sape la yang nak kat aku nie...berbalik kepada cerita...tidak kurang juga banyak yang menjemput aku ke majlis kawin diorang tetapi biasalah...aku pun ada perasaan gak...aku sebenarnya memang hendak ke majlis kawin diorang tetapi mengenangkan nasib sendiri ini yang belum berkahwin aku putuskan untuk tidak bertandang ke majlis kawin diorang...bukan maksud aku hendak menyakitkan hati diorang...tetapi hati aku amat cepat sedih bila melihat diorang...rasa sedih yang amat kerana mengenangkan diri yang belum berkahwin...rasa kebodohan yang amat sangat kerana mengikut nasihat dari seorang yang aku kenali menyebabkan misi aku untuk mengumpul belanja duit untuk kahwin tersekat di tengah jalan...sehinggakan bekas awek aku menyuarakan hasrat yang dia sudah berpunya....sedih memangla sedih...tapi bila fikir balik...bagaimana hendak mengumpul duit kalau perancangan pun selalu kena melalui pihak tersebut?? aku malas hendak bercerita mengenai pihak itu kerana mungkin aku akan terasa nak marah bila mengenangkan wajahnya... setakat ini sahaja coretan dan keluhan aku ini...assalamualaikum dan selamat sejahtera....

0 comments:

Post a Comment