Tuesday, September 30, 2014

Malaysia tewas lagi haiyaa....

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung yang sudi berkunjung ke blog aku yang tak seberapa ini...apa yang aku nak citer kan ini sesuatu yang tidak asing lagi...perlawanan badminton di antara Datuk Lee Chong Wei dengan Lin Dan...seperti yang dijangka Lin Dan dapat menewaskan Dato Lee Chong Wei dalam perlawanan Sukan Asia 2014... tapi bagi aku tidak mengapa kerana usaha itu lebih penting...walau tidak berjaya merangkul pingat emas...namun Dato Lee Chong Wei telah membuktikan bahawa usaha untuk berjaya di pentas antarabangsa sebagai no 1 antarabangsa ...bukan mudah untuk mendapat tempat dalam 1 dunia...ini semua usaha keras selama ini...namun aku perhatikan bola sepak masih lemah...masih tidak bermaya...di mana silapnya?? itu semua terpulang kepada usaha kita sebenarnya...pemain bola sepak malaysia zaman sekarang banyak yang kurang usaha atau lebih aku katakan malas...kenapa aku cakap macam itu??? jaguh di pentas asia tenggara sahaja...tapi di sukan asia dan dunia lemah semacam...tidak seperti dulu malaysia digeruni pihak lawan...lihat la pemain dulu...selepas habis sesuatu latihan, ditambah latihan sendiri bagi memantapkan ketajaman penyudah... sebagai contoh kita rujuk kepada Allahyarham Dato Mokhtar Dahari...aku cukup kagum kerana dia menunjukkan kesungguhan dan minat yang ketara dalam sukan bola sepak...sekian...ini sahaja apa yang aku nak sampaikan...terima kasih....:-)

0 comments:

Post a Comment