Saturday, September 20, 2014

Macam macam hal la... isu kertas peperiksaan UPSR bocor...salah siapa??

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pengunjung yang sudi berkunjung ke blog aku ini...pertama kali aku nak ucap terima kasih kerana sudi meluangkan masa melayari blog aku...tajuk yang aku nak sampaikan kali nie berkisar kepada isu kertas peperiksaan UPSR yang bocor...sebenarnya isu ini patut tidak boleh berlaku kepada anak2 muda kita yang akan mengambil peperiksaan UPSR...selain boleh mengakibatkan kemarahan ibu bapa kepada anak2 muda nie..secara tak langsung boleh menyusahkan pelajar itu sendiri...tidak kah kita fikir akan kesan dan akibatnya...bagi pendapat aku kesian pada anak2 muda kita yang akan mengambil peperiksaan UPSR ini...merekalah bakal calon yang akan menyambung warisan kita dan akan membimbing negara kita kelak...tapi yang menghairankan aku tidak patutlah orang yang membocorkan kertas peperiksaan UPSR ini dihukum penjara...ini just pendapat aku sahaja...apa yang boleh dilakukan ialah dengan menurunkan pangkat ataupun digantung perkhidmatan...itu sudah cukup untuk menghukum mereka...tidak perlulah menghukum sebaris dengan kesalahan lain seperti merompak, membunuh dan sebagainya kesalahan yang bersangkut paut... mereka pun ada hak jugak untuk dilakukan... janganlah dihukum penjara kerana secara tak langsung nanti apabila keluar daripada penjara rakyat akan memanggil mereka sebagai bekas banduan...bagi aku tak salah kalau dilucutkan sahaja jawatan ataupun digantung perkhidmatan mereka..sekian...

0 comments:

Post a Comment