Monday, April 27, 2015

GST baik atau buruk??

Assalamualaikum dan selamat sejahtera aku ucapkan kepada korang yang sudi melayari blog aku ini..walaupun sudah lama aku tidak menulis di dalam blog ini...namun inilah masa yang sesuai untuk aku menulis...topik yang aku nak bahaskan atau ceritakan ialah mengenai isu GST...apa yang dimaksudkan dengan isu GST ini?? GST adalah merujuk kepada singkatan Government Service Tax...bermakna 6% akan didermakan kepada kerajaan untuk tujuan apa aku tak tahula...tapi bermakna GST ini sebenarnya lebih menguntungkan untuk satu pihak sahaja...korang faham2la untung kat siapa...tapi apa yang musykil...barang yang dikenakan termasuk GST memang rasanya harga barang asal...aku x tahula macam ne..yang aku nampak ketara ialah pada top up atau prepaid kad prabayar seperti celcom, maxis, digi dan seangkatan dengan nya semua mengenakan caj sebanyak RM0.60..barang2 lain aku tak tahu la sangat...apa yang pasti...GST ini banyak merisaukan ramai pihak lebih2 lagi rakyat...rakyat yang bijak tahu menilai baik buruk GST tapi bagi aku GST ini menyusahkan sahaja....sekian...

0 comments:

Post a Comment