Thursday, March 10, 2011

mengapa FAM begitu bodoh?

salam semua..... kali nie ak nak bagitau mengapa FAM begitu bodoh?? bukannya apa...... statement yang dikeluarkan oleh Sultan Haji Ahmad Shah sebagai presiden FAM yang mengatakan bahawa pemain bola sepak malaysia yang berbakat hendaklah kekal bermain di kelab liga malaysia.... beliau juga tidak menghalang sekirannya pemain tersebut hendak bermain di luar negara".... bagi aku kalau setakat cakap kosong je baik x yah..... apa guna fungsi presiden FAM? macam yang aku cakap... x de guna langsung.... wat menyemak je... bukannya apa... aku sebenarnya fed up ngan sikap orang macam tue... cuba korang bandingkan bola sepak tempatan ngan bola sepak luar negara... banyak bezanya kan?? itulah perkara yang aku cuba nak sampaikan... sampaikan bola pun lebih kepada politik je...dahla orang politik yang ambil alih FAM... cuba letak bekas pemain bola sepak kebangsaan menjadi FAM... at least dapat membantu menaikkan prestasi bola sepak negara supaya pergi lebih jauh.... ini x... setakat lawan pakistan ngan indonesia takkan membantu la.... inilah sikap FAM... wat persahabatan ngan ranking yang jauh lebih rendah dari malaysia..... cuba wat perlawanan ngan negara2 seperti korea ngan jepun... ada jugak peningkatan nya....... tu aku tak nafikan yang FAM ada wat perlawanan persahabatan ngan chelsea dan man united... tp itu pun time diorang wat jelajah..... so x kan membantu apa2... lagi satu aku kesian tengok pemain bola sepak dalam sesetengah liga di malaysia..... dahla kena tunggu gaji berbulan bulan..... ada ke patut? sedangkan indon pun x pernah ada masalah tunggakan gaji.... apa kejadahnyer??? tu yang menyebabkan generasi zaman sekarang fikir dua kali sebelum nak main bola sepak...... ada yang nak main.... tapi bukan kesemuanya...... sebab pasal gaji.... ntah mana duit tu hilang aku tak tau...... yang aku tau orang atasan jugaklah yang bertanggungjawab atas tunggakan gaji itu......persatuan kelab hendaklah peka akan masalah ini..... jangan biarkan pemain menunggu gaji berbulan2.... korang x pela... dapat duit perut kenyang....dahlah prestasi sesetengah kelab x konsisten pasal gaji...... camnela nak menang?? dahla harga barang makin naik....... inilah sikap pemerintah yang tak pandai mentadbir negara... kalau pandai... kenapa masih ada aduan mengenai kenaikan harga barang??? akhir sekali... aku mohon agar FAM wat la sistem yang sama kat eropah....barulah ada kemajuan........ ini sekadar cadangan .... harap maaf kalau ada terkasar bahasa...

0 comments:

Post a Comment