Friday, March 18, 2011

suasana sekarang tidak sama seperti suasana dahulu..........

salam semua....... kali nie aku nak cerita pasal suasana...... apa yang dimaksudkan dengan suasana? suasana dari erti yang aku tau ialah persekitaran yang kita alami... sama ada bosan, seronok dan sebagainya..... semua orang  mempunyai suasana yang berbeza bagi setiap diri masing2.... iya..... memang betul.... sebagai contoh time ari raya.. suasana hari raya dah nampak sangat berubah..... kalau dulu ada wat lemang kat kampung2... tapi sekarang dah x de... just beli je lemang kerana hilangnya semangat nak wat... nak wat macamne... dah x de penyambung yang nak menyambung warisan membuat lemang..... he3... kalau dulu time aku kecil, aku suka sangat bermain mercun... pelbagai mercun aku dah cuba.... time raya memang seronok giler... kalau x bermain mercun x sah hari raya..... he3... tapi sekarang semuanya sudah berubah... kita makin meningkat dewasa... minat untuk bermain mercun pun dah kurang... aku pun dari suasana ceria berubah menjadi suasana yang terlampau muram..... aku pun x tau kenapa... nak kata kena ditinggalkan kekasih x dela macam tu sekali..... memang banyak berubah..... pokok maggis yang menjadi tempat aku memanjat dan juga tempat aku meluahkan kesedihan aku sudah ditebang....... aku sayang betul kat pokok manggis tue.... teringat aku time zaman kecik2 dulu... kalau aku sedih or boring2... aku akan panjat pokok manggis tue.... tapi sekarang sudah ditebang... aku x de dah tempat untuk meluahkan kesedihan aku... nak luahkan kat orang lain x de pun sudi nak dengar... nak luahkan pada awek... awek x de..... so aku semakin hari semakin membisu..... itulah apa yang aku nak ceritakan pada korang..... terpulanglah kalau nak mendengar ataupun tidak...... aku cuma meluahkan apa yang terpendam dalam hati aku selama ini.......

0 comments:

Post a Comment