Saturday, May 7, 2011

harga minyak dan harga barangan.......

salam... kali nie aku nak bercerita mengenai harga minyak dan barangan..... aku tau nie topik yang agak membosankan kerana isu ini telah dikeluarkan dahulu...... seingat aku sebelum hari sok minyak naik, aku tengok ramai orang yang berkenderaan berpusu pusu pergi ke stesen minyak untuk mengisi minyak penuh sebelum hari sok minyak naik..... aku pun isi gak minyak penuh sebab sok dh harga minyak naik seliter... apa nak jadi ngan kerajaan baru nie? nak kata bongok x bongok gak..... time dulu pun minyak ada gak naik tapi x seberapa sangat.... hari tu minyak adalah turun skjp dalam RM1.90 seliter... tapi harga barang x turun turun gak..... nak wat camne... cakap akan amik tindakan terhadap peniaga yang cuba naik kan harga barang sesuka hati... apa kejadahnye?? sampai kini janji hanya tinggal janji..... inilah pimpinan kerajaan baru yang sungguh bijak.... sanggup membiarkan rakyat menderita..... diorang x pela... gaji sekali masuk dalam bebelas ribu..... kadang2 ada sampai ratusan ribu ringgit... bagi mereka biarlah orang menderita asalkan diri sendiri tidak.... time pilhan raya mula lah turun padang... siap buat baik ngan rakyat... time x de pilihan raya, ada nak datang ke? hipokrit semata mata...... ntah apa2.. aku pun naik fed up ngan kerajaan baru nie..... rasuah banyak lak tue... makan duit rakyat sampai beli jet pejuang pun pakai duit rakyat... apa kes?? patutnya gunakan duit rakyat tue tuk kesenangan rakyat... bukan belanja ikut suka hati.... bodoh memang bodoh.... sume barang naik... nasi ayam naik harga... maggi naik harga... sedangkan tandas pun mungkin akan naik harga kepada RM1 lagi...... persoalannya adakah kita nak memilih pihak yang benar2 memikirkan mengenai masa depan rakyat? aku tengok masih ramai lagi yang miskin...kalau setakat kat selangor tue x pela... selalu kuar kat tv... cuba tgk kat pedalaman sabah sarawak tue... ada diorang nak tolong?? setakat bagi hadiah sampingan je baik x yah....aku pun x hingin..... macam ne nak jadi pemimpin yang benar benar berjiwa rakyat kalau dalam hati tu penuh dengan kerasukan mewah yang dikecapi selama ini??? fikir fikirkanlah orang yang mengundi.......

0 comments:

Post a Comment