Wednesday, May 11, 2011

tensen aku tensen.........

salam semua....... pada sesape yang tengah mengambil exam pada saat ini tentu akan merasa tension... begitu juga aku..... tapi nak wat macamne .....terpaksa juga diteruskan walaupun x minat....aku sebenarnya sudah benci belajar kerana aku nak bekerja.....tapi maklumlah aku dipaksa..... nak x nak terpaksa la ikut..... sudahla aku asyik kena tipu ngan perempuan... lagi lah bertambah tension... tapi alhamdulilah...semakin aku mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa....semakin tenang jiwa aku...... pada aku perempuan ini sama sahaja..... hanya diluar rupa paras elok....tapi di dalam mempunyai hati yang sungguh busuk!!!!! sebab apa?? pandai2 la menilai....selalunya aku menyangkakan perempuan tu belum berpunya..tapi suatu hari dia sudah cakap yang dia sudah berpunya..... memanglah ak nak marah time tue.....aku pun ada perasaan gak....at least bagitau la awal2... aku x suka orang yang suka menyimpan rahsia....kalau cakap sudah ada pakwe...bagitau je awal2... x dela aku terhegeh hegeh......aku merasa kecewa skali...hajat aku nak jadikan dia sebagai awek aku x kesampaian....tapi nak wat macam ne.....awek tu mempunyai iras yang seakan akan orang yang aku minat sejak sekolah rendah dahulu..... budak yang aku minat tu member adik aku gak.....tapi ntah mengapa perasaan aku berdebar debar....time kat tuisyen masa aku tingkatan 4.....aku ingat lagi...... aku nampak seorang awek tue..... aku berkenan sangat ......ada satu ketika aku duk belakang....dia hulur gula2 kat aku.....aku cakap x nak...napela bongok sangat aku??? ak x tegur dia sebab aku time tu boleh dikatakan sebagai takut kat perempuan....tapi skrang x dah....aku dah berani..... tapi sikap berani nie lah yang membuat hati aku bertambah sakit.....berkali kali aku ditipu oleh insan yang bernama perempuan.....aku sedar yang aku nie x la pandai...... x menepati ciri2 yang perempuan mahukan..... kini aku hanya berserah......andai aku bertemu jodoh.....aku akan terima....andai tidak....aku mungkin akan membujang sampai bila2..biarlah apa nak jadi jadila..... aku dah give up..... sakit hati aku selalu kena tipu..... pada diorang..... takkan ada rasa apa2... aku menangis di suatu ketika.... mungkin nie salah aku.... aku nak jugak orang yang aku idamkan...malanglah itu semua hanyalah hanyalan di mataku.... biarlah itu menjadi sejarah hitam dalam hidup aku..... :-(......tiada sesapa pun yang aku mahu kongsikan...kalau aku kongsi pun...ada yang akan mengejek ejek serta mempersalahkan aku......so biarlah aku memendam diri......andai kata hidup aku tak lama.....aku pasrah.....lebih baik aku mendekatkan diri pada yang Maha Esa...itulah jalan penyelesaian yang terbaik buat aku.....aku sedih bila aku dipermainkan berulang ulang kali...seolah2 niat baik aku ditolak begitu sahaja... adakah berbuat baik selalunya dipermainkan??? tidak...aku tak mahu lagi dipermainkan....orang perempuan semuanya begitu.... aku sangat sangat kecewa......

0 comments:

Post a Comment