Friday, January 13, 2012

facebook.....banyak kebaikan atau keburukan??






salam semua...kali nie aku nak bercerita mengenai facebook...sudah tentu korang semua mempunyai facebook kan?? aku juga begitu tapi apa yang aku nak sampai kan pada kali nie berkenaan penyalahgunaan facebook..sebenarnya kejadian ini sudah banyak terjadi dikalangan masyarakat kita...lebih2 lagi dadah juga boleh diseludup dengan hanya melayari facebook sahaja...oleh itu gunakanlah facebook dengan sebaik2 nya..tapi korang tentu pelik bila aku letak gambar nie kan? dan orang yang memakai topi merah tu sape?? kalau korang nak tau itulah lelaki kepada suami perempuan yang sanggup mendedahkan gambar separuh bogelnya...hanya kenapa??? hanya kerana wang...YA...wang mudah menjadikan seseorang itu gelap mata...sape yang tak gilakan wang...sebab wang boleh membeli apa sahaja termasuk la bahan yang dilarang sama sekali dalam Islam.. aku cakap nie bukan apa...sebab wang la manusia banyak melakukan maksiat dan sebagainya...sebab wang la anak gadis dijadikan sebagai pelacur...tergamak manusia2 seperti ini semua...berbalik pada apa yang aku nak cerita nie..isteri kepada lelaki tersebut sudah banyak melakukan kegiatan terkutuk nie...tapi faham2 lah...bila dah dikawal oleh nafsu, iman sudah tidak berguna lagi di dalam hati seseorang itu.... dahlah isteri laki tu dalam umur pertengahan..apa akan jadi kalau anak2 dia nampak ke gambar ibu dia dalam internet?? x malu ke?? malah lebih menyedihkan lagi kalau ibu bapa dia yang tengok...adakah diorang akan bangga??? tidak sama sekali...tetapi perbuatan isteri durjana tu terbongkar gak selepas salah seorang laki yang berurus niaga dengan isterinya itu mendedahkan perbuatan dia...benarlah kata pepatah...sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga...hati suami nya hancur bila melihat bukti sebenar kegiatan isterinya yang tidak bermoral itu melalui komputer isterinya dan juga telefon bimbitnya..akhir kata aku doakan moga2 isterinya itu sudah insaf dan tidak melakukan kesalahannya lagi..aku faham mesti isterinya berkenan nak beli barang yang mewah2 tapi itu tidak akan menjanjikan sesuatu yang berguna buat dirinya...wasalam.....

0 comments:

Post a Comment