Tuesday, April 24, 2012

sistem pengurusan yang lemah...

salam semua...kali nie ntah mengapa tiba2 tergerak hati aku untuk menceritakan satu isu semasa yang tak perlu diperkatakan lagi..tapi aku harus mengatakannya.....seperti yang diketahui isu mengenai sistem pengurusan yang lemah dan lembab ini sering berlaku di mana2 ..tak kira la di bank ke, di pejabat ke, kaunter pusat pungutan zakat ke dan sebagainya...tapi apa yang amat membuatkan aku rasa nak marah ialah..apabila sesuatu surat itu difakskan ke sesuatu jabatan sepatutnya sampailah ke tempat jabatan tersebut namun perkara ini tidak berlaku..kenapa??? kerana sistem pengurusan yang lemah..pernah satu ketika member aku memaki salah seorang kakitangan jabatan tersebut kerana hanya goyang kaki sahaja tanpa melakukan apa2 keje sekalipun..itu memang sudah lumrah manusia...memang ada dasar kaki pemalas....atas makian tersebut semua kakitangan tersebut diam sahaja.memang patut pun ...aku pun kalau boleh nak je wat mcm tu tapi aku malas la sebab aku masih perlu ke jabatan tersebut..nanti bila dah tiba masanya aku nak blah dari tempat tu..wat nyakit hati sahaja...lembab dan macam2 alasan yang dibagikan ...sampaikan member aku terpaksa berulang alik kesana kesini...dan hanya membuang masa sahaja..begitukah sikap yang ingin ditonjolkan...masing2 tidak ada satu pun rasa tanggungjawab di dalam diri sendiri..cuba kita lihat sistem pengurusan lebih2 lagi di negara jepun..pasal apa diorang boleh membangun jadi negara maju?? pasal diorang ada sistem pengurusan yang cekap...tidak malas seperti kakitangan malaysia nie...malas je memanjang..sekian ini sahaja apa yang aku nak sampaikan .,..kalau aku cite panjang2 nanti jadi isu melarat pulak....sekian.....

0 comments:

Post a Comment