Wednesday, September 9, 2009

Hari Raya bakal tiba

salam semua.... tak lama lagi semua umat Islam akan sambut hari raya iatu hari yang ditunggu2 oleh setipa umat Islam setelah mengharungi tempoh sebulan dalam berpuasa... Namun begitu, aku rasakan tidak semua umat Islam berpuasa... Islam hanya pada nama sahaja.. Itu yang menyedihkan aku... Seringkali sahaja aku dengar ataupun ternampak manusia2 seperti ini makan di restoran dalam keadaan tertutup ataupun berahsia... Mereka seolah2 tidak ada sedikit pun perasaan malu terhadap kanak2 yang jauh lagi bagus dari mereka.. Kanak2 zaman sekarang nie maklumlah dah rajin berpuasa jika dibandingkan dengan orang yang jauh lebih berusia daripadanya... Golongan2 seperti ini sebenarnya sudah tidak ada iman di hati mereka. Kalau mereka mempunyai iman, mereka sebagai umat Islam sudah semestinya berpuasa dan tidak meninggalkan segala arahan daripada ALLAH. Terpulanglah kepada mereka sama ada mereka mahu mengikuti ataupun x.. Lagipun mereka sudah besar panjang... Kalau x silap aku, hari raya jatuh pada hari ahad depan, 20 September 2009... aku lak balik umah pada 2 hari sebelum ari raya... Maklumlah x sabar rasanya nk rasa feel hari raya tu..... Sebenarnya dalam bulan puasa nie banyak dugaan dan cabaran yang perlu kita hadapi so kita kenalah teguhkan iman kita dan jangan terlalu mengikutkan hawa nafsu.. Kalau ikutkan, buruk padahnya nanti.. Okla.. setakat nie sahaja ucapan aku pada ari ini.. Kalau ada salah silap harap korang maafkan aku ye? Aku tidak ada niat pun nk sakitkan hati sesape pun... Aku harap kita semua dapat menikmati bulan puasa ini dengan hati yang tenteram dan tidak ada keganasan daripada sesetengah pihak yang cuba melakukan provokasi... Sekian.... salam....

0 comments:

Post a Comment