Wednesday, September 23, 2009

Ish33... Memang malang tul nasib aku ari raya pertama

salam semua.... aku bukannya apa.. aku nak kongsi dengan korang sume pasal kisah aku di pagi raya nie...
time ahad lepas, iatu time aku raya di kampung bersama sanak saudara aku yang lain... aku mengalami peristiwa yang sungguh memalukan.. bukannya apa... aku jadi macam malas nak beraya sangat gara2 terlupa bawak baju untuk dipakai time raya tue... so aku pun memang malas la nak bangun time tue.. aku pura2 je tido padahal aku dah bangun.. tertiba aku terlintas rasanya nk check sama ada aku bawak x baju aku tu ataupun x.. Lantas aku memeriksa dan akhirnya aku menjumpai beg aku semula.. aku x sedar coz ada lagi beg yang ada kat atas beg aku. Time tu memang riuhla mak saudara aku... Ish33.... Siap macam nak perli aku je... Apalah pelupa sangat aku nie... Time tu aku just tido sehari je... Maklumla ... keje perlu disiapkan... tp aku hanya salin soalan je... he33.. jawapan dia tunggu dulu.. Maklumla. makin hari makin malas rasanya nk wat keje asignment yang d bg... Time raya tue aku dapat rasakan raya x semeriah dahulu... dulu best gler coz dpt main bunga api n main mercun.. he33... tp skrang nie memang jauh berbeza. aku dapat rasakan yang aku dah meningkat dewasa dan secara tidak langsung mendorong aku untuk berfikiran jauh lebih matang.. Aku harap time raya depan x de la masalah yang menimpa aku... Aku memang x larat dah.... dari time kecik sampai la dewasa masih ada gak org yang mengata pasal aku... Ish33.. Hentikanlah umpat mengumpat... x Baik.... Balik2 org yang mengumpat pun akan diumpat gak.. So hentikanlah.... Aku masih ingat time aku kecik dulu d pagi raya... aku memang best sgt... time raya memang aku suka sgt coz dpt duit raya... skrang nie aku dh x de feel nk ada duit raya.... setakat duit rm 2 tu aku x heran langsung... hu333... kalau duit rm100 ringgit nk gak aku.. he33.. dulu adalah banyak aku main mercun... sume mercun aku main... tp mercun yang aku suka ialah mercun yang berbahaya dan mengeluarkan bunyi paling kuat.. time tue aku main mercun bola.. he33.. aku x berani nk pegang mercun tue.. aku just letak je.. pastu.. bakar sumbu mercun bola tue.. apa lagi meletup la.. fuh nasib baik aku x pegang... memang aku x de sifat berani dalam diri aku.. coz aku bimbang jari aku x de je nanti... nanti payahla aku nk makan nasi... x kan nak makan n basuh berak guna satu tangan je? he33... oklah sekian inilah setakat apa yang aku nak sampai kan.... bye2.......

0 comments:

Post a Comment