Tuesday, May 22, 2012

nazmi faiz sah bermain dengan kelab Beira Mar...

salam dan selamat sejahtera kepada semua yang sudi mengikuti blog aku yang tidak seberapa ini...kali nie aku nak bercerita mengenai nazmi faiz mansor...korang tentu kenal kan?? budak yang nak amik SPM tapi dia tangguhkan demi mengejar cita2nya...satu perkara yang memerlukan pengorbanan yang cukup besar....tapi akhirnya dia berjaya juga melepasi ujian percubaan untuk menjadi pemain kelab tersebut... ini yang dinamakan usaha yang gigih...sikap tanpa mengenal erti penat lelah telah membuatkan dirinya dikenali di seluruh Malaysia....asalnya aku kenal dia apabila dia menjaringkan gol yang cukup menarik ketika menentang Bahrain dalam pusingan kelayakan Olimpik 2012 dimana Malaysia tewas dalam kelayakan tersebut...walaupun begitu..pujian harus diberikan kerana Malaysia telah menujukkan semangat yang luar biasa ketika menentang...bebalik kepada Nazmi Faiz Mansor ini...stail dan cara dia bawak bola seakan akan seperti xavi hernandez....malah aku yakin yang budak ini akan menunjukkan kebolehan yang sebenar ketika beraksi dalam Liga Portugal tidak lama lagi ketika dia berusia 18 tahun nanti..satu lagi sokongan daripada keluarganya juga menjadi faktor kejayaan dia dan juga peminat2nya...itu memang aku tak dapat nafikan ...tapi aku percaya satu hari nanti Malaysia pasti akan layak ke Piala Dunia jika sistem bola sepak di Malaysia ini diseragamkan dan dipratikkan sepenuhnya dengan mencontohi sistem di luar negara..... sekian...



0 comments:

Post a Comment