Sunday, February 5, 2012


Salam semua...sebenarnya aku tidak pernah untuk mengupload mana2 video klip tuk tatapan umum....so kali nie aku nak berkongsi dengan korang semua mengenai video klip nie...aku cukup respect dengan malique...walaupun mengamalkan stail ala-ala rap...namun ada makna tersirat disebalik lagu nie...ayat seperti "atas teratak di hujung kampung...bawah cermin ada kotak ...tersembunyinya ada dalam tempurung sembunyinya bawah katak melalak" he3...bunyi kedengaran agak kelakar...ada ke katak melalak??? tapi itu lah apa yang nak disampaikan oleh malique...dia seorang penulis lirik yang agak berbakat...jarang ada orang yang memikir lirik secara mendalam...kebanyakan lagu-lagu semua berdasarkan mengenai cinta...kadang2 aku sudah cukup bosan mengenai lirik cinta...asik2 lirik cinta kan??? kenapa tak wat lirik yang berdasarkan masalah sosial pada masa kini??? itulah yang dilakukan oleh malique..liriknya betul2 bersesuaian dengan masalah yang berlaku terhadap rakyat malaysia masa kini...sesetengah orang berkerjaya selalu melupakan anak2nya dan ramai diantara rakyat malaysia tidak membaca buku untuk menambah ilmu pengetahuan menyebabkan pengetahuan sedia ada adalah cetek... oklah...sekian...ini sahaja apa yang aku nak sampaikan...salam.....^_^

0 comments:

Post a Comment