Thursday, February 23, 2012

antara menantu dengan agama..........

salam semua....kisah yang aku nak ceritakan ini bukanlah tujuan untuk aku mengungkit atau memburukkan nama seseorang tetapi ini adalah kisah kehidupan yang patut dijadikan pengajaran buat kita semua.....kisah ini ditujukan khas untuk yang beragama Islam tetapi jahil mengenai agama itulah yang menyebabkan seseorang itu lari daripada matlamat pegangan agamanya......kisahnya seperti yang berlaku di Kuching baru2 ini apabila mentua yang dikatakan mengenakan syarat yang agak jahil bagi aku apabila menantunya disuruh melangkah al-quran......bagi aku memang keje itu sesuatu yang agak kurang ajar dan tidak beradab dan sama seperti yang dilakukan oleh tentera amerika yang mengoyak helaian ayat al-quran dan membuangnya di dalam lubang tandas...syarat yang dikenakan itu mesti dituruti jika dia hendak mendapatkan isteri dan anak2nya kembali.....sudahlah beragama Islam tetapi kelakuan tidak ubah seperti orang beragama Islam yang tidak tahu apa2.... aku bukannya apa..aku sekadar tidak berpuas hati dengan apa yang disyaratkan .....kalau betulla dia hendak mendapatkan isteri dan anak-anaknya...kenapa dia tidak mengenakan syarat yang lain??? kenapa dia menggunakan syarat yang tidak masuk akal??? apakah dia berdendam dengan sahabatnya yang beragama Islam?? fikir2kanlah.....jangan esok bila dah sampai ajal baru nak bertaubat...baru nak insaf...memang sudah terlambatla.....sekian ini sahaja apa yang aku nak sampaikan......salam....

0 comments:

Post a Comment