Saturday, August 8, 2009

ISU H1N1

salam........ kali nie aku nak sampaikan mengenai penyakit maut iatu H1N1 yang berlaku di negara kita........... apa yang berlaku nie ada hikmah sebenarnya.. ini sebenarnya bala bencana daripada ALLAH kerana manusia dah x ingat akhirat.... n asyik melakukan kemungkaran.......... perkara mcm nielah yang membangkitkan kemurkaan ALLAH S.W.T so kita sebagai umat Islam hendaklah sentiasa berdoa agar dijauhkan penyakit yang berbahaya itu.......... namun begitu aku rasa umat islam zaman sekarang dah x mcm dulu lagi... diorang nie lagi mementingkan duniawi daripada akhirat... zaman sekarang nie banyak maksiat yang berlaku bukan sahaja di negara luar malah negara kita juga turut terlibat dalam gejala maksiat ini... apa yang menyedihkan aku ialah kebanyakan yang melakukan gejala maksiat nie adalah umat ISLAM!!!!!!! korang x sedar ke apa yang korang wat nie sebenarnya salah disisi undang2 dan agama......
H1n1 nie perlu dibanteras secepat mungkin....... aku rasa simpati terhadap keluarga mangsa yang meninggal akibat H1n1 nie.... Aku rasa cara paling drastik ialah bunuh sume babi di negara kita nie... babi or khinzir nielah yang menyumbang terhadap penyakit H1n1.... ALLAH dah bgtau kita dah...... yang babi tu haram dimakan kerana di dalam badan babi tu mengandungi kolestrol yang tinggi dan mengandungi kuman2 yang berbahaya....... coz tu ALLAH turunkan H1n1 nie kerana masih ada manusia yang masih berdegil nak makan benda haram tue....... aku harap kerajaan malaysia wat tindakan yang betul dengan hapuskan sume babi di negara kita nie... negara lain harus berbuat demikian ..... kerana dengan cara nie.... penyakit nie dapat dicegah.. sebenarnya penyakit nie dtg daripada negara MEXICO lah!!!! orang2 di sana memang kuat mkn babi agaknya..... pastu merebak ke negara lain........ oklah .... cukuplah setakat aku membebel kat sini... aku harap ada penyelesaian secepat mungkin coz kalau x dibendung.... ramai lagi insan yang x berdosa akan meninggal dunia.... salam....

0 comments:

Post a Comment