Wednesday, August 26, 2009

kemunculan muzik2 indie di malaysia........

salam... dalam blog aku kali nie aku nak ceritakan pasal muzik indie yang kini berkembang pesat di Malaysia.. Lagipun aku sendiri minat lagu muzik indie... muzik dia ada kelainan skit berbanding dengan lagu2 lain... macam penyanyi malaysia yang lain tu boleh la popular dengan just duk goyang kaki je.. mcm siti nurhaliza tue.. aku x berapa berkenan sangat... just nyanyi je dh popular.. lagipun lagu yang dia nyanyi tu ciptaan daripada orang lain gak.. aku sangat2 x berkenaan.. yang aku paling respect lagu indie nie... lagu dia dihasilkan oleh orang yang nyanyi lagu tu gak sama ada secara solo ataupun berkumpulan... lagu yang dihasilkan memang kreatif dan menarik serta x berapa membosankan.... tapi bergantung kepada setiap orang... ada yang minat lagu indie.. n ada yang x... aku x kisah pasal kemahuan seseorang tue.. lain orang lain telinga... so ikut kemahuan masing2 la... aku pun x dela nak paksa... lagipun aku minat lagu indie time aku dengar lagu dari kumpulan hujan... aku rasa macam best je... so bermulalah saat tue aku start mendownload bermacam2 lagu indie.. he3... pada pendapat aku lagu indie dah start time aku kecik lagi.... just lagu diorang je yang x promote.. kalau x dah lama lagu indie2 kat Malaysia nie dah berkembang.. Mcm butterfingers, band diorang merupakan band underground ataupun lebih kurangla sama mcm muzik indie.. aku minat lagu diorang iatu butterfingers - lengkap semula.. lagu tu memang benar2 menyentuh perasaan aku.. cheh wah.. he33... tp memang btul la ckp aku... lagu indie memang ada kelainan.. dapat menyentuh perasaan seseorang. tu untuk yang ada perasaan la.. he33 yang x de perasaan faham2la.. maaflah kalau aku ckp kasar mcm tue.. bukan apa.. kalau org yang btul2 minat lagu indie nie.. dia akan faham coz sesetengah lagu indie nie akan meyelitkan unsur2 yang berlaku kat negara kita nie... perjalanan hidup seseorang dan sebagainya.... aku memang puji tul coz lagu2 nielah yang akan memahami perasaan aku dan bukannya lagu lain.... lagu lain memang aku x layan sgt. aku pun layan lagu lain tapi lagu indie tetap di hati aku... bukan apa... time aku stress ke.. aku pasang lagu indie yang berunsurkan punk.... ada sesetengah org kata lagu punk x elok.. tp bagi aku lagu diorang niela yang menggambarkan perasaan yang tersemat dalam diri diorang... oklah teruskan perjuangan muzik2 indie ok... aku support korang.... hu33... kalahkan muzik2 bese yang memang x berapa best.....

0 comments:

Post a Comment